Vilken kunskap och kompetens behöver finnas eller rekryteras i verksamheten för att kunna skapa och driva en framgångsrik e-handel
Innehåll & Mål
Valet av e-handelslösning är en viktig fråga för företag som vill skala upp sin digitala affär. Dagens kunder förväntar sig inte bara att kunna köpa en produkt utan förväntar sig enkel tillgång till produktinformation och användarvänlighet i köpprocessen (bl.a. kassa-/betalsystem).
Kursen ger dig en överblick över vilka leverantörer av e-handelsplattformar, affärssystem, betallösningar och logistiklösningar det finns, samt vilka strategier för marknadsföring som kan vara aktuella för att skapa och driva en framgångsrik e-handel.
Öka din kunskap och kompetens att välja rätt e-handelslösning, och hur man kan identifiera vilka val som blir mest lönsamma utifrån verksamhetens kunder och köpbeteende, samt trender inom e-handeln.
Den 19 november kommer Uddevalla-företaget RG Consulting AB berättar om sin resa med sin e-handel (Garnaffären.se) i samband med utbildningen Digitalisering av fysiska butiken.
Omfattning
2,5 timmar föreläsning på ett lärcenter samt hemuppgift/hemmastudier (2 timmar)
Kursledare
Utbildningsleverantören är ZoCom AB. Föreläsaren är Hanna-Karin Grensman.
Högskolecentrum Bohuslän medverkar den 22 oktober och berättar om sin YH-utbildning E-commerce product manager.
Kursledaren kommer vara på plats i Vänersborg (Kunskapsförbundet Väst, Vänerparken) men utbildningen livesänds till
Borås – Vuxenutbildningen Bryggaregatan
Falköping – Lärcenter
Kungshamn – Sotenäs Symbioscentrum
Lidköping – Campus Västra Skaraborg
Uddevalla – Högskolecentrum Bohuslän