Vill du kunna använda dig av sociala medier som en del av din kommunikation och marknadsföring?
Kursen kommer att ge dig en förståelse för vad som händer genom en omvärldsanalys och en framtidsspaning samt förståelse för era målgruppers beteende på sociala medier.
För att jobba med annonsering bör man ta del av information om hur datainsamling sker på de sociala medierna. Man bör också förstå hur man undviker diskriminering för att säkerställa ett hållbart utförande. Utbildningen innehåller förutom denna bakgrund även en kreativ del för att skapa engagerande innehåll utifrån bilder, texter och filmer för att väcka intresse i olika annonsformat med hjälp av olika annonsverktyg.
Genomgående kommer konkreta exempel på genomförda kampanjer inom handels och besöksnäringen att presenteras.
De sociala medier som kommer att hänvisas till är Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter och Snapchat.
Kursen är en föreläsning och innehåller inga övningar men deltagarna kan ha med sig egen dataenhet om man vill testa själv (utan handledning).
Omfattning
3 timmar föreläsning på ett lärcenter.
Kursledare
Jonas Westling, SmartOn Social/LaBelle Media AB
Kursledaren fanns på plats i Vänersborg (Kunskapsförbundet Väst/Vänerparken) och utbildningen livesändes till